2013. október 23., szerda

Műszaki után



Eufórikus érzés. Az autót felújították, és átment a műszaki vizsgán. Tulajdonképpen már tényleg semmi nem áll közénk, csak néhány vezetési óra, és a forgalmi vizsga. Karnyújtásnyira van. Persze lopva már így is vezetem, de csak kis forgalmú utakon, eldugott részeken. Nem mintha nem tudnék vezetni forgalmas utakon - az oktatóm már a legelső órán kizavart a mélyvízbe - de nem akarom megkockáztatni a lebukást.

Bár érdekes dolgot mesélt oktatóm, méghozzá azt, hogy jár hozzá most egy srác a jogsiért, aki már 6 éve kisteherautóval fuvarozik Budapesten! Gergő pedig azt mesélte, évek óta vezet, és még egyszer se állították félre. Szóval itt valójában egy nagyon kis esélyű dologról van szó. Persze a Celica megjelenése valószínűleg azért növeli a kockázatot.

Mindegy, azt a pár hetet már fél lábon is kibírom. De amennyit mentem eddig vele, az igazán megdöbbentő volt. Az, hogy olyan finomságok vannak egy 1982-es autóban, mint állítható kormány, vagy magától visszaugró index, az csak hab a tortán. Igazából az nyűgözött le, milyen finom kis szerkezet ez. Semmi szervó nincsen benne, és mégis nem sokkal ér-


Szárny nélkül is kívánatos, főleg ez a hátsó...


zem durvábbnak, mint az oktatóm kortárs Megane-ját. A húzása pedig igazán impresszív. Kettesben is ügyelnem kell arra, hogy hogy érintem meg a gázpedált, mert nagyon brutálisan meglódul, ha nem figyelek. Az 1.8-as diesel Megane-nak azért rá lehet lépni pedáljára, nem kezd el mindenki a majrévas után kutatni, de ez itt egy más világ.

A szerelőkre mondjuk elég pipa vagyok. A műszakihoz le kellett szereljék a hátsó szárnyat, és sikeresen kivégezték a beépített pótféklámpát. Ugyanis kitépték a kábelt, ami a szárny belsejében futott. Csak úgy lehetne visszakötni, ha szétflexelnénk a szárnyat. Akkor meg már inkább letakarom/befestem a lámpát, úgysem kötelező.

A kipufogó összehegesztgetésével is slendrián munkát végeztek, középen még mindig jön egy kis füst. Persze láttam a kiindulási pontot, csupa lyuk volt, és ahhoz képest ez is komoly haladás, de akkor is. Mindegy, én magam fogom az egész rendszert rozsdamentesíteni, és bandázzsal leszigetelni, hogy legközelebb csak két év múlva kelljen ránézni, a következő műszaki előtt.

Addigra érdemes volna összegyűjteni egy lakatolásra, új fényezésre, új kárpitra, stb. Igen. A legjobb ötletnek az tűnik, ha a teljes újjáépítést kitűzzük 2015 októberére. Addig meg élvezem a jelenlegi formájában. Mert így sem akármi.

Rögtönzött találkozó Domi klubtárssal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése